Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna www.wiezaexusa.fora.pl
Forum Klubu Fantastyki Wieża Exusa
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Entaria --<--@

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna -> Rosendar by Piotreksus
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotreksus




Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the silver lake

PostWysłany: Śro 11:41, 22 Kwi 2009    Temat postu: Entaria --<--@

Z księgi powstania.

W pradawnych czasach Bogowie, którzy stworzyli ziemię, po której stąpał człowiek, walczyli o władzę nad swym nowym królestwem. Krewius bóg zła, owładnął bestie i zesłał demony, aby zniszczyły człowieka ukochanego przez boga dobra Illunusa, stwórcę tych nowych i słabych istot. Bóg dobra dał ludziom magię oraz zasiał w ich umysłach myśli, które pozwoliły człowiekowi na stworzenie technologii potrzebnej do przetrwania i walki. Rozoczęły się czasy wojen, gdzie bogowie brali czynny udział. Najpotężniejszym wojownikiem Krewiusa był Dominor, czerwona bestia. Potwór o trzech głowach wielkości zamku, który spojrzeniem wchłaniał dusze ludzi, a oddechem zatruwał wszystko co żywe. Przeciw bestii stanął czempion Illunusa, złoty człowiek-ptak, który otrzymał moce samego boga. Zwyciestwa Krewiusa zamieniły się w porażki, jednak ekspansja ludzi sprawiła iż ziemia poczęła płakać, lasy karczowano i palono, a wioski zamieniały się w miasta, a wokół miast rosły pola, góry wiercono w poszukiwaniu surowców węgla i żelaza, a rzeki ogołacano z ryb. Ilość ludzi i bestii rosła z każdą chwilą. Nagle ziemia zadrżała i wszystkie stworzenie przeraziło się, lasy ożyły a demony i ludzie pierzchali przytłoczeni armią ziemi. Objawiła się wtedy nowa bogini Ritandal, strażniczka świata z którego się zrodziła i zabroniła ona bogom ingerencji, ci nie pojęli przestrogi, jednak Ritandal zrodzona z mocy obydwóch bogów zniszczyła ich czempionów a ich serca zapieczętowała na dwóch końcach horyzontu. Lasy wchłonęły bestie a demony pierzchły do otchłani, jednak i ludzie popadli w niełaskę ziemi i umierali głodując i błagając o zbawienie. Technologia i magia stały się niczym przeciwko matce wszystkiego co żywe, jednak ta nie dążyła do unicestwienia, a do równowagi i wybaczyła tak bestiom jak i ludziom. Część lasów pozostało z ludźmi i bestiami dając im pożywienie i schronienie, poświęcając się dla nich. Ludzie ponownie osiedlili się na ruinach wspaniałych miast i poczęli uprawiać ziemię, szanowali ją jednak od tej pory, dlatego zbudowano wielki mur dzielący nienaruszone przez człowieka lasy, Do dziś stoi starożytny mur, a pilnują go dwa święte drzewa strażnicze.

Ogólny zarys

Odradzająca się Entaria była krajem podzielonym na wiele autonomicznych osad i plemion, co prowadziło do wojen i sojuszów. Najpotężniejszy wódz Lotinder zwany „Wilkiem” zjednoczył plemiona i wyciął w pień opozycję stając się nowym władcą nowego królestwa Entarii. Z czasem Lotinder zyskał sobie przychylność ludu, który poprowadził, budowano miasta, świątynie i obawiano się jedynie najazdów dzikich plemion barbarzyńców, żyjących w górach. Lotinder panował długo i o zmierzchu swego życia został ogłoszony królem i pobłogosławiony przez święte sługi Boga Illunusa, bogini Ritandal i boga Krewiusa. Jego dziedzice przez cztery setki lat panowali na tych ziemiach szanując stare prawa i walcząc z wiecznie powracającymi zagrożeniami z północy. Podczas ekspansji granic na południe odkryto krainę zwaną Arkante, która także posiadała swego władcę i całkiem odrębną kulturę i prawa, Arkantyjczycy byli ludźmi bardzo rozwiniętymi jednak było ich o połowę mniej. Król Arkantii Thanalin okazał się być pokojowo nastawiony i zaprosił ówczesnego władcę Entarii Włodawa II na zwiedzanie królestwa Arkantii w jego własnym towarzystwie. W końcu obaj królowie podpisali traktat zapewniający pokój, obu państw. Arkantyjczycy wierzą w Ducha magii, Xaxaru, jednak obydwie religie znalazły swoich wyznawców nawet w sąsiednich krajach. Z czasem zabroniono wyznawania Krewiusa, gdyż inne religie uznały rytuały złego boga za barbarzyńskie i plugawe, kapłanów łapano i zmuszano do wyrzeczenia się wiary, lub zabijano, a świątynie palono, do tej pory wyznawanie Krewiusa i odprawianie jego rytuałów jest karane przez prawo. Od wieków królestwo Entarii zmaga się z górskimi plemionami barbarzyńców, którzy niejednokrotnie najeżdżali wioski paląc je, mordując mieszkańców i kradnąc ich dobytki. Wystosowano wiele misji mających na celu stłamszenie plemiennego zapału, jednak góry okazały się barierą, która dawała barbarzyńcom znaczną przewagę. Za panowania ówczesnego króla Orlona II trwała nawet dziesięcioletnia wojna z barbarzyńcami, jednak, była zbyt żmudna i nie przynosiła oczekiwanych efektów. Od wschodu Ogranicza Entarię Wielka Kotlina Durasu, wypełniona po horyzont ogromną jungą, stąd druga nazwa, zielony ocean. Do kotliny prowadzi 500 metrowy spadek a od granic Entarii odgradza ją ściana starożytnych. Od wschodu ograniczają Entarię nieprzebyte Góry Czarne, które są głownym źródłem złóż. Państwo otoczone jest miastami twierdzami tj. Mine, Micht, Lotern i Skari. Król zamieszkuje w zamku w stolicy Entarii Horonie, jednak posiada radę pięciu zmiennych Radnych zajmujących pozycję rządzącą w różnych częściach kraju. Drugim głównym miastem jest Święte miasto Eriberg, gdzie zamieszkują dostojni Arcykapłani Illunusa i Ritandal.

Obecna sytuacja

Najpierw były znaki, zwiadowcy donosili, iż plemiona barbarzyńskie migrują z terenów północnych w stronę Gór Czarnych, jakby starali się przed czymś uciec. Parę tygodni później północne granice Entarii przekracza latająca wyspa-twierdza nowo poznanego królestwa Miriat, które jak wynika z opowieści znajdowało się daleko za górami zajmowanymi przez barbarzyńców. Latający zamek królowej Fenalie, władczyni Miriat, cumuje obok Horon i rozpoczynają się rozmowy. Okazuje się, że królestwo Miriat zostało zaatakowane i pokonane przez tajemniczą i nieznaną do tej pory siłę pochodzącą ze skutych lodem najdalszych zakątków północy. Stary król Orlon okazuje się być nadzwyczaj wyrozumiały i pozwala uchodźcom wkroczyć do kraju i nadaje im części ziem należących do właścicieli ziemskich. Niedługo potem Orlon ogłasza swój ślub z królową Fenalie co wzbudza ogólny szok. Właściciele ziemscy i szlachta są niezadowoleni z utraty przywilejów co odbija się na nastrojach niższych klas. Starszy Książe Witold, wybrany uprzednio radnym, jest głośnym przeciwnikiem ustaleń ojca, a stanowisko jego młodszego brata Paulina nie jest nikomu znane. Pojawiły się także pogłoski o dwóch zamachach na życie królowej, pierwszy był zaskoczeniem, Radny Igor Natelar, próbował dźgnąć królową, jednak obezwładniły go straże i słuch o nim zaginał. Autorem drugiego był bezimienny mag noszący czarną maskę, którego nie złapano, po tych wydarzeniach królewska para za namową Fenalie, przeniosła się na latający zamek cumujący obok Horon. Nastroje są nieciekawe, Entaryjczycy i Miriatyjczycy często skaczę sobie do gardeł, padają oskarżenia i podejrzenia. Świątynie starają się załagodzić spory nauczając o braterstwie i dobroci jednak wielu nie zgadza się z tą opinią, największą kontrowersję odegrało zachowanie kapłanów Ritandal, którzy stanęli w obronie Miriatyjczyków i niejednokrotnie używali siły aby opanować zamieszki. Na drogach jest niebezpiecznie, pojawia się coraz więcej listów gończych, a grupy bandyckie rosną jak grzyby po deszczu. Taka sama sytuacja tyczy się sekt, zawiedzeni ludzie odwracają się od wierzeń i szukają alternatyw, świątynie starają się powstrzymać napływ niebezpiecznych sekciarzy. Mówi się, że kapłani Krewiusa znów powstali i pod przykrywką przeróżnych organizacji werbują akolitów. Arkante nie zajmuje stanowiska, nieśmiertelny król Thanalin zamknął granice dla uchodźców.



To wszystko
Gramy w sobote wieczorem, nie wiem jeszcze gdzie
W razie pytan proszę pisac


Ostatnio zmieniony przez Piotreksus dnia Czw 12:22, 07 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 12:05, 22 Kwi 2009    Temat postu:

Ja mam pytanie:
1) Jak na tą całą sytuację reagują Arkantyjczycy i plemiona barbarzyńców?
2) Czy są aktywne lub były aktywne w przeciągu ostatnich 20 lat jakieś elitarne, sławne, budzące postrach itp. oddziały wojskowe (mogą być nawet teraz w stanie spoczynku)? Najlepiej takie co wysyłane były na "misje samobójcze".
3) Czy w ostatnich 20 latach rozegrały się jakieś większe bitwy, w których można byłoby się wsławić? Ewentualnie nie tyle bitwy, co akcje, misje militarne?
4) Czy da się zarobić na zabijaniu potworów i innych demonów?
5) Jakie jest prawo Entarii (najlepiej w punktach - prawa i kary za ich złamanie)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotreksus




Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the silver lake

PostWysłany: Śro 12:45, 22 Kwi 2009    Temat postu:

1)Barbarzyńców trudno spytać o opinię, wiadomo jednak, że porzucają zajmowane tereny na północ od Entarii i kierują się na wschód. Ludzie z Arkante wolą nie wypowiadać się na dany temat, jednak większości nie podoba się nowe małżeństwo, króla. Pozostają jednak tolerancyjni wobec Miriatyjczyków.
2)Zawsze aktywna pozostaje Złota Gwardia króla, Gryfi jeźdźcy z Lotern, oraz Oddziały do walki z barbarzyńcami Krwawe Szpony z Skari, Siekacze z Takar i elitarne jednostki zwiadowcze Czarne Oko i Czerwone Oko. Każde starcie z barbarzyńcami może być samobójcze ;]. Pamiętną misją sprzed pięciu lat było zniszczenie nowych palisad plemiona białych czaszek i długich pazurów. Oddział "Wschodzącego księżyca" miał otwarcie atakować palisady dając innym oddziałom okazję na atak z zaskoczenia z użyciem płonących słoi. Z tej serii misji Oddział Wschodzącego księżyca wyszedł z takimi stratami, że rozwiązano go i przydzielono jej członków innym oddziałom.
3) Tak, jedna opisalem, ale podobnych akcji bylo wiele.
4) Oczywiscie ze sie da.
5) Pestępstwa to:
-kradzież - w zależności od wielkości lub notoryczności, śmierć, roboty, lochy, okaleczenie, chłosta, publiczne upokorzenie, grzywna
-morderstwo- śmierć, roboty, lochy
-wymuszenia- lochy, chłosta, tortury, grzywna
-bandyctwo-śmierć, lochy
-błuźnierstwo wobec boga, lub kapłana - chłosta, tortury, grzywna
-herezja-tortury,śmierć
-cudzołóstwo- upokorzenie, chłosta, grzywna
-gwałt-tortury, okaleczenie
-zdrada-śmierć
-oszustwo-lochy, upokorzenie, grzywna
-Obraza straży, opieranie się straży - lochy, grzywna
-Obraza stanu-lochy,grzywna
-krzywoprzysięstwo-grzywna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 12:59, 22 Kwi 2009    Temat postu:

To ja poproszę jeszcze o jakiś dokładniejszy opis tych specjalnych oddziałów. W czym się specjalizują (szturmowe, pierwszego kontaktu, itp), jaką mają opinię, jakie znaki rozpoznawcze, z czego są znani itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotreksus




Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: the silver lake

PostWysłany: Śro 19:04, 22 Kwi 2009    Temat postu:

-Złota Gwardia zawsze pozostaje w stolicy, są to najlepsi zasłużeni i uzdolnieni żołnierze przeniesieni na służbę u króla, tylko jego rozkazów się słuchają
-Gryfi Jeźdźcy to elitarna grupa trenerów besti Gryfów władających długimi włóczniami i łukami. Te oddziały są uniwersalne, najlepiej sprawdzają się jako zwiad i wsparcie.
- Krwawe Szpony i Siekacze to odziały szturmowe, dobrze wyposażone i wyszkolone, pójdą nawet w ogień, tak samo jak były oddział wschodzacego księżyca
- Czarne i Czerwone oko to oddziały zwiadowcze i pierwszego kontaktu, specjalizuja sie w dzialaniach dywersyjnych, sa bardziej jak wojownicy i ninja w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna -> Rosendar by Piotreksus Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin