Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna www.wiezaexusa.fora.pl
Forum Klubu Fantastyki Wieża Exusa
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy świat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna -> Nowy Świat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 22:48, 27 Sie 2010    Temat postu: Nowy świat

Nowy Świat

Jest to specyficzny świat fantasy, gdzie ludzkość, w nagrodę za swoje niezahamowane dążenie do doskonałości, została zdziesiątkowana prawie do zera i po tysiącach lat odradza się w innej, bardziej przyjaznej środowisku formie.(tzn. nie na szczycie łańcucha pokarmowego).
Geograficznie Nowy Świat podzielony jest na Kręgi i Pustkę. Kręgi to obszary w promieniu od kilku do kilkudziesięciu kilometrów od Obelisków, które wg podań Kościoła pozostawione zostały przez bogów aby ludzkość mogła się odrodzić. Dzięki ich istnieniu niedobitki ludzkości, które podczas Dni Zagłady, schroniły się niczym robactwo głęboko pod ziemią, mogły wreszcie wyjść na powierzchnie i rozpocząć mozolną odbudowę cywilizacji. W Pustce warunki życia są, delikatnie mówiąc, niesprzyjające. Podróże przez ten nieprzyjazny obszar są możliwe i są praktykowane wbrew pozorom dość często, ponieważ w tylko tam można znaleźć niezbędne do życia dobra w ilości wystarczającej dla wszystkich mieszkańców kręgów.
W Pustce znajduje się kilka większych Enklaw, w których mieszkają demony. Enklawy są największym zagrożeniem wolnych ludzi.

Świat jest pełen tajemnic i nierozwiązanych zagadek, a jedną z największych jest Alterego, którym są pobłogosławione (lub przeklęte, jak uważa się w pewnych kręgach) niektóre istoty ludzkie.

Alterego
Alterego jest dość skomplikowane.
Z Alterego postać może rozmawiać (kiedy patrzy w lustro na przykład). Alterego ma zupełnie inną nieludzką mentalność, ale jest mądre i tajemnicze, nie jest destruktorem z założenia, choć samo w sobie znacznie przerasta ludzi pod względem ewolucyjnym.
Jako wolna istota teoretycznie powinno uważać ludzi za zwierzęta, ale żadne Alterego nigdy nie urodziło się jako wolna istota, zawsze na początku jest częścią człowieka i "bogowie" zrobili tak celowo. Człowiek i Alterego uczą się od siebie nawzajem, a kiedy nastąpi rozdzielenie (w chwili śmierci człowieka) od tej nauki jaką się ze sobą podzielili (głownie od tego czego Alterego nauczyło sie od człowieka) zależy, jaki będzie jego stosunek do świata. Alterego uwolnione jest istotą żywą. posiada wspomnienia człowieka, z którego się "narodziło" i pradawną wiedzę o nieznanym pochodzeniu. Najprostsze przybliżenie to powiedzieć, że jest czymś w rodzaju demona. Ciało posiada ludzkie (człowieka, którym było), ale może je dowolnie transformować.
Nigdy żadne Alterego nie doprowadziło swojego człowieka do śmierci, żeby tylko sie uwolnić. Z tego powodu są podzielone zdania, co do tego, czym jest Alterego. Zdarzało się, że Alterego przejmowało kontrolę nad człowiekiem i dokonywało zbrodni, mordowało, gwałciło (człowiek wtedy nie pamiętał niczego), ale nigdy nie zrobiło tak, żeby doprowadzić do śmierci swojego człowieka uwalniając się i zwiększając tym samym swoje możliwości. Taka zagadka do myślenia nad nią.
Rozdzielenie z człowiekiem, z dokładnością do znanej wiedzy, następuje po śmierci człowieka czy to naturalnej czy tragicznej. Nie jest tak, że człowiek umiera, bo uwalnia się Alterego, tylko Alterego uwalnia się, bo człowiek umiera. Alterego może w dowolnym momencie przejąć kontrolę nad ciałem człowieka, czasem to robi, czasem nie. Zawsze kiedy taki człowiek obdarzony Alterego wyjdzie w pustkę ono przejmuje kontrolę. Jeśli nieuwolnione Alterego "umrze" to człowiek żyje, ale nie ma już Alterego. Jak na razie nie wiadomo, jak zabić wolne Alterego, gdyż wydaje się być odporne na konwencjonalne ataki, czy to magiczne czy fizyczne i bardzo szybko regeneruje obrażenia jakich dozna.
Gdy Alterego przejmuje kontrolę nad człowiekiem, ten wygląda normalnie. Nie widać żadnych fizycznych zmian, ani żadnych zmian w zachowaniu. Nadnaturalne zmysły są jednak w stanie wykryć charakterystyczną mistyczną aurę wokół opętanego człowieka, która najczęściej objawia się jako humanoidalny kształt. Opętany człowiek jest trochę odporniejszy niż zwykły, bo chroni go pewnego rodzaju magiczna opończa, ale nadal można go podziurawić, odciąć głowę itp. Żywotność takiego człowieka, jest znacznie większa, nie czuje on bólu, może jeszcze po obcięciu głowy przez jakiś czas funkcjonować, ale odpowiednia liczba obrażeń doprowadza do śmierci Alterego. Siła, szybkość i czas reakcji Alterego dorównują, a często nawet przewyższają odpowiednie cechy wyspecjalizowanych Burha, dlatego są one uznawane za wyjątkowo niebezpieczne. W chwili śmierci Alterego człowiek nosiciel natychmiast zdrowieje, tak jakby Alterego wykorzystywało resztkę swojej energii, by zwrócić pożyczone życie. Podobnie jest, kiedy ciężko ranne Alterego zwraca kontrolę nad ciałem człowiekowi. Jest to dość brutalny efekt, bardzo bolesny, według tego, co mówią ci, którzy tego doświadczyli. Bardzo często człowiek, który stracił swoje Alterego popełnia samobójstwo lub popada w szaleństwo.
Nie jest regułą, że jeśli próbuje się zabić człowieka, to jego Alterego go ochroni. Można go zwyczajnie zaatakować, a ono się nie aktywuje. Właściwie bardzo rzadko zdarzają się przypadki, że Alterego ratuje życie swojego człowieka.
Postać Alterego tworzona jest przez mistrza gry, ale myślę ze gracz będzie mógł, jedną czy dwie cechy Alterego wymyśleć.
Kościół uważa Alterego za posłańców Bogów, których zadaniem jest korygowanie kursu ludzkości ku doskonałości, jaki wyznaczony został tuż po unicestwieniu Starożytnych. Jest to dość kontrowersyjna teza, jeśli wziąć pod uwagę nieprzewidywalność zachowań Dotkniętych – jak Kościół określa ludzi w których żyją Boscy Posłańcy. Nie jest jasne, kiedy pojawiły się pierwsze Alterego pośród ludzi. Utrzymuje się, że były od zawsze, ale dopiero od około 25 lat, zaczęły się objawiać i ingerować w bieg wydarzeń. Teorii uzasadniających taki stan rzeczy jest wiele, ale największym poparciem cieszy się teza mówiąca, że aktywność Boskich Posłańców wiąże się z oddaleniem się ludzkości od drogi ku doskonałości i oświeceniu. Trochę mniej zwolenników ma uzasadnienie sugerujące, że od niedawna dopiero ludzkość osiągnęła poziom rozwoju, który ma znaczenie w ogólnym ujęciu wszechświata. Innymi słowy od niedawna ludzkość może coś zmienić w swoim życiu, a Alterego pilnują, żeby nie zmiany te były zgodne z ich zamysłem. Dziesięć lat temu, Rada Kardynałów powołała do istnienia zakon Negocjatorów, których głównym zadaniem była interakcja z Boskimi Posłańcami.

Rasy:
Ludzie - Są potomkami pionierów, którzy opuścili bezpieczne schronienia podziemi, w czasach przed powstaniem Kręgów. Wierzy się, że przedstawiciele tej właśnie rasy odnaleźli pierwsze obeliski zostawione przez Bogów i nauczyli się korzystać z ich mądrości. W przeciwieństwie do Hybrydów i Pierworodnych ludzie uważani są za ukochanych przez bogów, ponieważ wolni są od złego wpływu przeszłości (którego symbolem są cechy Pierworodnych) i teraźniejszości (którego symbolem są cechy Hybrydów). Ludzie stanowią większość populacji Nowego Świata i zdominowali praktycznie każdą sferę społeczną. W dzisiejszych czasach fanatyzm czystości krwi nie ma już takiego znaczenia jak przed wiekami (głównie dzięki interwencji Kościoła), kiedy ogień rasizmu doprowadził do przetrzebienia populacji Pierworodnych i Hybrydów, jednak nadal w społeczeństwie znajdą się tacy, którzy przywiązują do tego wagę. Echa mrocznych wieków nadal są żywe w pamięci, szczególnie u przedstawicieli wyższych sfer. Przedstawiciele tej rasy ludzkiej nie wyróżniają się żadnymi szczególnymi cechami fizjologicznymi ani psychicznymi, może poza niespotykaną zdolnością adaptacji do warunków otoczenia.

Pierworodni - Według podań, kiedy tysiące lat temu, w czasach poprzedzających Zagładę Starożytnych, niewielka ich liczba, chcąc uniknąć boskiej kary, schroniła się pod ziemią. Żyli tam oni przez wiele, wiele wieków z czasem przystosowując się do trudnych warunków i ciemności. Z czasem ich potomkowie wykształcili specyficzne nadludzkie zmysły, które umożliwiają im widzenie i wyczuwanie Aury. Dzięki tym nadnaturalnym zmysłom znacznie lepiej niż pozostali rozumieją mistyczną naturę świata. Nazwa Pierworodni ma źródło historyczne. Mówi się, że kiedy na świecie nie było jeszcze Kręgów, pionierzy żyjących pod ziemią, którzy wyruszali na powierzchnie, i jakimś cudem przetrwali niebezpieczeństwa, dali początek rodom ludzkim, w których, po wielu pokoleniach, zanikły charakterystyczne cechy Pierworodnych. Pierworodni, których można spotkać w dzisiejszych czasach są nieliczni. W każdym Kręgu mają co najmniej jedną swoją enklawę, w której powierzchniowcy nie są mile widziani, choć są tolerowani. Główną cechą współczesnych Pierworodnych jest to, że są albinosami i na starość tracą wzrok. W społeczeństwie są przez niektórych szanowani, podczas gdy u innych wzbudzają nieufność. Z pewnych powodów Kościół nie pała do nich sympatią. Ubierają się w szerokie szaty z kapturami z powodu wrodzonej wrażliwości na światło. Z tego też powodu preferują nocny tryb życia, co dodatkowo umacnia mur niezrozumienia.

Hybrydzi - Żyją głównie przy granicy z Pustką i powstali pod wpływem Aury, której źródło znajduje się poza Granicą. Są oni ludźmi z odrobiną zwierzęcej krwi. Znakomita większość hybrydów pochodzi z terenów wiejskich. W ich wyglądzie zewnętrznym objawiają się zwierzęce rysy i mogą posiadać w mniejszym lub większym stopniu odpowiednie zwierzęce talenty. Często robią rzeczy instynktownie zanim pomyślą o konsekwencjach. Status społeczny, jak można sie domyślić: ludzie skażeni wpływem Pustki. Nie są zbyt lubiani w wyższych sferach, ale niektórzy są świadomi ich wkładu w obronę Granicy.
Życie hybryda zależy od szczęścia. Jeśli urodzi sie w wiosce, w której są akceptowani to może sobie w niej w miarę spokojnie żyć tak jak zwykły człowiek (o ile kogoś przypadkiem nie zabije w przypływie szału - wtedy go czeka go śmierć albo wygnanie). Jeśli urodzi sie w miejscu, gdzie się ich nie akceptuje, to bardzo rzadko przeżywają, gdyż porzuca się ich zaraz po urodzeniu. Ci, którzy mimo wszystko przeżyją, są zwykle socjopatami z oczywistych powodów. Na wsi prawo jest często tylko na papierze, tzn. przestępstwa, które nie przynoszą szkody zwierzchnikowi są zostawiane same sobie, więc nietolerancyjna społeczność ma pewne możliwości, by pozbyć się Hybryda, który zawitał do ich wioski. Ale dorosłego raczej otwarcie nie zaatakują (ze strachu), co najwyżej mogą spróbować wypędzić, podpalić stodołę w której śpi itp. W bardziej cywilizowanych miejscach, takich jak miasta, jest większa tolerancja i co najwyżej taki hybryd będzie pod większą obserwacją ze strony straży niż przeciętny obywatel. Jeśli nie będzie się źle zachowywał, to nic mu sie nie stanie, ale jak go ktoś napadnie, to różnie bywa. Jeśli zostanie zaatakowany, pozabija napastników w samoobronie i nie ma świadków, że to nie on zaatakował pierwszy, może być problem, gdyż wybuchowa natura hybrydów jest powszechnie znana. W przypadku szlachetnie urodzonego jest trochę lepiej, tym bardziej jeśli ma jakieś wpływowe powiązania.
Trzeba dodać, że hybryd wśród szlachty to rzadkość i, delikatnie mówiąc, żaden powód do dumy. Ambitne rodziny wydziedziczają takie dzieci, a jeszcze ambitniejsze po cichu zabijają, żeby pozbyć się kłopotu. Chyba że jest to rodzina z wojskowymi tradycjami, to wtedy taka hybrydowość może być nawet zaletą. W wojsku lubią Hybrydów, szczególnie drapieżników.
Jako że Hybrydzi stanowią ponad jedną dwudziestą populacji, nie mają tak źle jak by sie wydawało. Ale też łatwo nie mają.

Burha - są specjalnie wyhodowaną humanoidalną rasą przystosowaną do wykonywania ciężkich i niebezpiecznych zadań. Przerastają przeciętnego człowieka pod każdym względem, ale są uwarunkowani w taki sposób, że nie mogą zabić żadnego przedstawiciela ludzkich ras. Burha stanowią większość armii Kontyngentu Granicznego i są w tym piekielnie dobrzy. Poza granicą najczęściej można ich spotkać jako osobistych ochroniarzy i przybocznych. Każdy Burha (oprócz żołnierza) musi mieć przypisanego Pana, w przeciwnym wypadku umiera w przeciągu tygodnia. Pan jest prawnie odpowiedzialny za czyny swojego Burha i w każdej chwili ma możliwość pozbawienia go życia, gdziekolwiek ten się znajduje. Ze względów ekonomicznych nie jest to jednak praktykowane. Niewolnicy akceptują ten stan rzeczy. Jednostki z większą swobodą wolnej woli rozumieją swoją funkcję społeczną i bardzo rzadko się zdarza, by któryś świadomie i z chęcią wystąpił przeciw społeczeństwu lub swemu Panu. Przypisanie Burha jest bardzo kosztowne, dlatego jedynie największe rody mogą sobie pozwolić na utrzymanie więcej niż jednego. Wysoka cena jest jednak w pełni uzasadniona i mimo tego opłaca się mieć taki atut po swojej stronie. Bez wojowników Burha ludzkość już dawno przestałaby istnieć.
Burha pochodzą od Gildii. Bardzo wpływowej i potężnej organizacji, która najbardziej znana jest ze swoich latających okrętów, które jako jedyne umożliwiają przeciętnemu zjadaczowi chleba podróżować przez Pustkę. Pojawienie się Burha wzbudziło pewne kontrowersje. Zaczęto obawiać się, że znaczenie Gildii wzrośnie tak bardzo, że nie będzie jej można kontrolować i stanie się zagrożeniem dla obecnego systemu rządów. Niemniej jednak korzyści jakie przynosi były (i są nadal) na tyle znaczące, że żadne bezwzględne kroki przeciw niej nie zostały podjęte. Teraz może być już za późno...


Ostatnio zmieniony przez Lamarath dnia Wto 11:16, 05 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiezaexusa.fora.pl Strona Główna -> Nowy Świat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin