Sharahin
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:22, 15 Paź 2014 Temat postu: Projektowanie |
|
|
Jako, że lubię porządek i zorganizowanie, postanowiłam zacząć od stworzenia najbardziej ogólnego szkieletu świata, żeby można było potem skupić się stopniowo na szczegółach, nie tracąc obrazu całości.
1. Kosmologia
Moim zdaniem im bliżej realności w tym względzie, tym łatwiej sobie wyobrazić istniejące w świece zależności. To, co intuicyjne okazuje się zazwyczaj trafne. Nie rzucałabym tutaj zbyt dużego wyzwania ani twórcom świata ani graczom. Najbardziej przyjazny dla gracza świat to taki, w który łatwo mu się wczuć i go zrozumieć.
Zagadnienia:
- budowa ziemi, jej położenie i ruch względem innych ciał we wszechświecie (słońce, księżyc, gwiazdy)
- źródła energetyczne, cieplne, świetlne, grawitacyjne, magnetyczne, magiczne
- liczba, charakter wymiarów i ich możliwości komunikowania się ze sobą (w tym skąd pochodzi dusza i dokąd udaje się po śmierci)
- siły spersonifikowane (bogowie w znaczeniu istot zdolnych zmieniać oblicze świata, a nie w znaczeniu wytworów wierzeń)
- geneza świata
2. Geografia
Podział klimatyczny, kulturowy, polityczny i tak dalej. Jakie krainy, jakie krajobrazy gdzie, jakie tam panują warunki do życia. Stosunki między grupami zamieszkujących świat stworzeń.
- określenie które tereny świata są zaludnione, a które nie i które nadają się do zaludnienia
- zarys kontynentów
- strefy klimatyczne (w tym obszary o natężeniu magii itp)
- występowanie zasobów naturalnych
3. Rasy
Jak wstępnie ustaliliśmy są to głównie ludzie i bardzo nieliczne grupy ludzi wyspecjalizowanych, zmutowanych lub przystosowanych do określonego środowiska lub zadania.
- określić czy możliwe jest krzyżowanie się tych ras i zasady dziedziczenia cech i płodności
- wymienić i opisać występujące ludzkie odmiany i ewentualnie rasy "hodowlane"
- naciągnęłabym tu nieumarłych jako pośmiertną mutację człowieka
- stworzenia, które nie wywodzą się od ludzi, a mogą przybierać humanoidalny kształt lub materializować się jako ludzie (w tym duchy, demony, zmiennokształtni itp.)
4. Rozwój cywilizacyjny
- budownictwo
- technologie wojenne
- ubiór i wygląd
- stopień rozwoju rzemiosła i rolnictwa
- udział magii w rozwoju technologicznym
5. Ustrój polityczny, drabina społeczna, prawo
- edukacja
- systemy sprawowania władzy
- wymiar sprawiedliwości i prawodawstwo
- podział społeczeństwa na warstwy i ich charakterystyka
6. Magia
- stopień rozpowszechnienia
- proporcje między intuicyjną magią, a magią wyuczoną (gdzie jaka przez kogo praktykowana)
- stosunek społeczny do magii
- instytucje zrzeszające, nadzorujące i kształcące magów
- czynniki wpływające na siłę i skuteczność zaklęć
- artefakty, materiały aktywne magicznie
- alchemia i jej związek z występującą materią o właściwościach magicznych
- co ogranicza maga, jakie są koszty używania magii
7. Duchowość i wiara
- panteon bóstw czy monoteizm
- rola religii w społeczeństwie
- struktury kościelne, kapłaństwo
- pojęcie świętości, poświęcenia i błogosławieństwa (czy to rodzaj magii?)
- świątynie i miejsca kultu
- filozofia życia, śmierci i zbawienia, nauczanie kościoła na temat słusznej drogi życia i sensu ludzkiego istnienia
Ostatnio zmieniony przez Sharahin dnia Śro 14:34, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|